Klager og tips

Hvis du bliver opmærksom på, at der ikke bliver passet ordentligt på folks oplysninger, kan vi tit hjælpe. Det kan være ved at få afklaret, om reglerne er blevet overtrådt, ved at behandle en klage, tage imod tips eller lignende.

Her kan du finde ud af, hvordan du bedst kommer videre med din sag.

Lad os hjælpe dig videre

Ved at svare på nogle spørgsmål kan du her blive guidet til, hvad der er mest hensigtsmæssigt at gøre - fx stille os et spørgsmål, tippe os om en sag, klage e.l.

Behandling af klagesager

Her kan du læse om, hvordan vi behandler klagesager, hvilken sagsbehandlingstid du kan forvente, og hvordan vi drager nytte også af de klager, der ikke leder til en omfattende undersøgelse.

Send os et tip

Hvis du ikke kan klage, fordi en sag ikke handler om dine egne oplysninger, kan du sende os et tip. Så vil vi overveje, om vi selv skal undersøge det nærmere.

Er du i tvivl?

Hvis du er i tvivl, anbefaler vi, at du gennemgår spørgsmålene ovenfor - eller at du ringer til os for at få afklaret, om en klage kan være vejen frem for dig.