Ring til os på

33 19 32 00

Datatilsynet sidder klar til at hjælpe dig over telefonen.

Vi vejleder og rådgiver om spørgsmål vedrørende databeskyttelse og giver status på igangværende sager.

Åbningstider

Mandag 10-12 og 13-14
Tirsdag 10-12 og 13-14
Onsdag 10-12 og 13-14
Torsdag 10-12 og 13-14
Fredag 10-12

Bemærk: Der er lukket på telefonerne 3. maj og 6. maj.

Før du ringer

Måske står svaret på dit spørgsmål allerede på hjemmesiden - se siden ofte stillede spørgsmål eller find vejledning inden for forskellige områder. Du kan også søge på hjemmesiden ved at bruge søgefeltet i øverste højre hjørne.

Hvis du mener, at en myndighed, virksomhed, organisation eller person behandler oplysninger om dig i strid med lovgivningen, så kontakt dem først.

Har du en sag hos Datatilsynet?

Vi kan hurtigere hjælpe dig, hvis du har dit sagsnummer eller andre relevante oplysninger parat, når du kontakter os. Du finder sagsnummeret ude til højre i breve fra Datatilsynet.

Du skal være opmærksom på, at du ikke nødvendigvis kommer til at tale med den medarbejder, der behandler din sag.

Hvad kan du forvente ?

  • Du kan få vejledning over telefonen, men vi kan ikke træffe egentlige afgørelser, hvis du ringer til os.
  • Du kan få oplysninger om status i din sag.
  • Du kan få at vide, om vi har fået nye oplysninger, som du har sendt til din sag. Der kan gå nogle dage, før de er registreret i vores system.
  • Du kan give os nye oplysninger om din sag. Vi vil eventuelt bede dig om at sende oplysningerne på skrift.
  • Når vi har afgjort din sag, kan vi hjælpe dig med at forklare, hvad afgørelsen betyder.
  • Vi kan ikke godkende databehandleraftaler, it-systemer eller afgøre, om du er dataansvarlige eller databehandler.
  • Vi kan ikke behandle din sag hurtigere, fordi du beder os om det. Der kan dog være særlige forhold, så vi behandler din sag før andre.

Vores vejledning i telefonen er et supplement til, hvad du kan finde på hjemmesiden.