Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Ring til os på 33 19 32 00

Datatilsynet sidder klar til at hjælpe dig over telefonen.

Vi vejleder og rådgiver om spørgsmål vedrørende databeskyttelse og giver status på igangværende sager.

Datatilsynet får hver dag mange opkald. På visse tidspunkter i løbet af dagen og ugen er der rigtig mange, der ringer til os. Derfor kan du komme til at opleve ventetid, selv om vi har mange medarbejdere ved telefonerne.

For at gøre den så kort som muligt, beder vi dig læse siden her, inden du ringer.

Åbningstider

Mandag 9:30-12:00 og 12:30-15:30 
Tirsdag 9:30-12:00 og 12:30-15:30 
Onsdag 9:30-12:00 og 12:30-15:30 
Torsdag 9:30-12:00 og 12:30-15:30 
Fredag 9:30-12:00

Bemærk: Datatilsynet holder lukket mellem jul og nytår.

Før du ringer

Måske står svaret på dit spørgsmål allerede på hjemmesiden - lav en søgning og se, om du finder svaret. Søgefeltet finder du øverst på siden til højre og på forsiden.

Hvis du mener, at en myndighed, virksomhed, organisation eller person behandler oplysninger om dig i strid med lovgivningen, så kontakt dem først.

Har du en sag hos Datatilsynet?

 Vi kan hurtigere hjælpe dig, hvis du har dit sagsnummer eller andre relevante oplysninger parat, når du kontakter os. Du finder sagsnummeret ude til venstre i breve fra Datatilsynet.

Du skal være opmærksom på, at du ikke nødvendigvis kommer til at tale med den medarbejder, der behandler din sag.

Hvad kan du forvente ?

  • Du kan få vejledning over telefonen, men vi kan ikke træffe egentlige afgørelser, hvis du ringer til os.
  • Du kan få oplysninger om status i din sag.
  • Du kan få at vide, om vi har fået nye oplysninger, som du har sendt til din sag. Der kan gå nogle dage, før de er registreret i vores system.
  • Du kan give os nye oplysninger om din sag. Vi vil eventuelt bede dig om at sende oplysningerne på skrift.
  • Når vi har afgjort din sag, kan vi hjælpe dig med at forklare, hvad afgørelsen betyder.
  • Vi kan ikke godkende databehandleraftaler, it-systemer eller afgøre om du er dataansvarlige eller databehandler.
  • Vi kan ikke behandle din sag hurtigere, fordi du beder os om det. Der kan dog være særlige forhold, så vi behandler din sag før andre.

 

Vores vejledning i telefonen er et supplement til, hvad du kan finde på hjemmesiden.